Start van het nieuwe scoutsjaar (joepie!)

Beste bermino-ouders,

Hopelijk zijn al jullie kinderen veilig en wel thuisgekomen van de kampen en kijken ze al uit naar de aftrap van de scouts!

Wij hebben als leiding enkele mededelingen over de start van het nieuwe scoutsjaar 2020-2021:

  • Door Covid-19 is er heel wat onzekerheid over de werking van dit scoutsjaar. De BBQ zal dit jaar al niet doorgaan. We gaan er momenteel wel vanuit dat de takwerking zal starten op 6 september in bubbels van max. 50. De overgang zal ook niet collectief met heel Bermijn zijn, maar enkel met de nieuwe leiding.
  • Omdat we deze bubbels ook door het jaar zullen moeten respecteren (en Bermijn qua inrichting niet ideaal is), zijn er verschillende afspreekplaatsen (waar we bijeenkomen voor de vergadering op zondag) voor iedere tak. Dit moet ervoor zorgen dat de bubbelvermenging minimaal blijft.

Kapoenen: op het lokaal van Bermijn (door de poort)
Wouters: op den Dries (buiten de poort, op het grasveldje)
Jowo’s: aan de kerk
Jonggivers: aan de speeltuin van de Vosdreef
Givers: Gentstraat 99

(een plannetje vind je hier: Wie-spreekt-waar-af )

BELANGRIJK: Indien de afspreekplaats verandert, wordt dit uitdrukkelijk vermeld in de Oekedoel.

Een ander effect van Covid-19 is dat de huisbezoeken standaard niet zullen doorgaan. De huisbezoeken worden vervangen door filmpjes (gemaakt door de takleiding) die online komen na de eerste vergadering. Je kan als ouder natuurlijk wel een gesprek aanvragen en dan komt de leiding met veel plezier (en mondmasker!) toch even langs.

  • Een das, T-shirt of trui kan nog steeds gekocht worden bij ons, maar zal ook via een formulier gaan dat op de site komt te staan. Een link naar het formulier vind je alvast hier: https://forms.gle/S5xgGivsiMEbB4gk6.
  • Een andere verandering dit scoutsjaar is de organisatie van de wouter- en jowotak. Aangezien we dit jaar in de wouter- en jowotak telkens meer dan 40 leden hebben, en dankzij de nieuwe instroom ook de luxe van 38 leid(ster)s hebben, zullen er dit jaar 2 woutertakken en 2 jowotakken zijn. Deze kleinere bubbels zullen ongetwijfeld een voordeel zijn in tijden van Covid-19. Natuurlijk doen we de splitsing niet zomaar. Ieder lid mag 2 namen van vriendjes doorsturen naar de volgende e-mailadressen: jowoleiding1bermijn@gmail.comjowoleiding2bermijn@gmail.com en groepsleidingbermijn@gmail.com. We doen ons best om zoveel mogelijk rekening te houden met deze wensen en zorgen er zeker voor dat ze bij minstens 1 doorgegeven naam zitten. Deze takken zullen regelmatig vergaderingen samen doen, en gaan samen op kamp.
  •  We hebben dit jaar gemerkt dat de opkomst op vergaderingen bij kapoenen meer fluctueert dan bij de oudere takken. Dit is in kleinere groepen sterk voelbaar en zeker niet ideaal. Het is ook moeilijk te voorzien hoe groot de tak wordt omdat de aanwerving ieder jaar sterk schommelt. Daarom worden de twee kapoenentakken terug één gemaakt.

Dit is een mail met erg veel informatie en we begrijpen het volkomen als jullie vragen hebben over een bepaald onderdeel.
De groepsleiding is daarom altijd bereikbaar via mail (groepsleidingbermijn@gmail.com)
of telefonisch
(Emma Caals: +32 479 32 56 58
Janne Van Peteghem: +32 486 17 80 22
Kaat Van Royen: +32 493 52 13 20
Toon Van Puyvelde: +32 470 42 02 63)

Scouteske groet,

De leiding van Bermijn

Kampboekjes takken

Beste ouders en leden

Hier vind je alle kampboekjes van elk kamp terug, klik dus zeker op het juiste!
Bij vragen kan je altijd mailen of bij dringende zaken bellen met de leiding van de tak.

Kampboekje Strepekes (kapoenen 1)

Kampboekje Bollekes (kapoenen 2)

Kampboekje Wouters

Kampboekje Jowo’s (verkleedkleren afhankelijk per patrouille, check je mail of kampboekje op papier)

Kampboekje Jonggivers (verkleedkleren afhankelijk per patrouille, check je mail of kampboekje op papier)

Kampboekje Jonggivers (met juiste postcode)

Kampboekje Givers (verkleedkleren afhankelijk per patrouille, check je mail of kampboekje op papier)

 

 

 

Praktische informatie rond de kampen

WE GAAN OP KAMP!
In deze brief aan ouders en leden kan u de praktische informatie vinden rond het op kamp gaan in tijden van corona. Gaande van de uitleg rond het begrip ‘bubbel’, het verplaatsen naar het kamp, de maatregelen die we op kamp gaan nemen, de verantwoordelijkheid van ouders, … . Het is een lange lijst maar wel belangrijk dat jullie deze doornemen. Wanneer er nog vragen zijn over de informatie of andere bezorgdheden kan je de leiding of groepsleiding zeker bellen of mailen. De gegevens staan hier op de site en in de brief.

Stevige linker

Klaas, Kaat, Emma en Janne

Bloemen en brieven voor Sint-Jozef

Beste leden, ouders en sympathisanten

Iedereen zit in de greep van het coronavirus. De bewoners van woonzorgcentra worden hier enorm getroffen doordat ze geen bezoek mogen ontvangen. Wij willen deze omstandigheden graag verzachten. Volgende week hebben we onze jaarlijkse azaleaverkoop die door het virus online doorgaat. Naast de verkoop zelf hebben we ook een crowdfunding opgestart. Met de actie ‘Azalea’s voor woonzorgcentrum’ willen we graag elke bewoner van het woonzorgcentrum Sint-Jozef te Sint-Pauwels een azalea bezorgen. Jullie kunnen een vrije bijdrage storten. per 5 euro geven we 1 azalea aan het woonzorgcentra. Er zijn 128 bewoners die we allemaal een bloemetje kunnen geven. Het bedrag dat we dus willen bereiken is 640 euro. De opbrengst van deze actie gaat naar het garanderen van een goede werking van onze scouts. Je maakt dus meerdere mensen blij met een gift. Een gift doen kan via volgende site: https://www.gofundme.com/f/azalea039s-voor-rusthuis
–> wie geen creditcard heeft: overschrijven naar BE83 3631 5264 6415 gaat ook, dan voeren wij jouw bedrag handmatig in. 😊

Een tweede actie die wij hier graag aan willen koppelen is vooral gericht aan onze leden. Aangezien de bewoners geen bezoek mogen ontvangen kunnen de leden misschien brieven schrijven of tekeningen maken voor de bewoners. Zo ontvangen zij toch nog post en weten ze dat er nog heel veel mensen aan hen denken. De brieven en tekeningen mogen bij ons in de brievenbus (dries 30) achtergelaten worden en dan bezorgen wij deze in pakketten aan het woonzorgcentrum.

Alvast hartelijk bedankt!
Stevige linker

Leiding van Bermijn

Online azaleaverkoop

Beste bermino’s, ouders en sympathisanten,
Normaal gezien ging 14 maart onze azaleaverkoop doorgaan.

Door de recente ontwikkelingen er op Vlaams niveau beslist dat voor de rest van de maand geen enkele scoutsactiviteit kan doorgaan.
Jammer genoeg waren onze bergen azalea’s toen al besteld…

Onze legertjes berminoverkopers stonden klaar om langs elke voordeur te gaan, maar dit gaat dus niet door.
Om toch niet alle bloemen in de vuilbak te moeten gooien, organiseren we een ONLINE VERKOOP.

Jullie kunnen via het Online bestelformulier  laten weten hoeveel azalea’s jullie zouden willen adopteren en wanneer jullie deze willen ophalen aan het lokaal van Bermijn volgende zaterdag 21 maart. De ophaalmomenten zijn er omdat er geen massa volk op hetzelfde moment op dezelfde plaats is, dit aangezien het corona-virus. De azalea’s zijn 5 euro per stuk. 🙂

Bedankt!!

 

UPDATE OMTRENT CORONAVIRUS

Beste bermino’s, ouders en sympathisanten,

Door het coronavirus is ons aangeraden vanuit de overheid om voor de rest van de maand maart NIETS van activiteiten binnen jeugdbeweging te laten doorgaan. Azaleaverkoop, districtsdag en gewone vergaderingen gaan NIET door deze maand.

Normaal gezien ging 14 maart onze azaleaverkoop doorgaan.
Door de recente ontwikkelingen er op Vlaams niveau beslist dat voor de rest van de maand geen enkele scoutsactiviteit kan doorgaan.
Jammer genoeg waren onze bergen azalea’s toen al besteld…
Onze legertjes berminoverkopers stonden klaar om langs elke voordeur te gaan, maar dit gaat dus niet door.
Om toch niet alle bloemen in de vuilbak te moeten gooien, organiseren we een ONLINE VERKOOP.
Jullie kunnen via deze GoogleForm laten weten hoeveel azalea’s jullie zouden willen adopteren en wanneer jullie deze willen . 
https://forms.gle/a36vSr14q5vSU16H9